Het Holland House - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Het Holland House - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Het Holland House

Door: Margot Kuijsters

Blijf op de hoogte en volg Margot

29 Januari 2012 | Tanzania, Same

Het Holland House,

Tijdens de Olympische Spelen kunnen wij altijd genieten van de beelden die zich afspelen in het Holland House. Onze kampioenen worden er gehuldigd, er wordt gedanst, gedronken en gefeest in een rood-wit-blauwe omlijsting met veel oranje.

Welnu, ook in Same is er een Holland House. In een groene omgeving, op een heuvel gelegen verrijst het Holland House al als je aan komt rijden. Onze nationale driekleur komt je al tegemoet. En met dat rood-wit-blauw en oranje waan je je even in Nederland. Dan wel bij hoog zomer! De bewoners voelen zich zeer vereerd om in een zo mooi, Hollands huis te wonen en worden gefêteerd of ze een olympische plak hebben behaald.
Sinds vorig jaar zomer, toen mijn collega Anka vertrokken is, heeft het leeg gestaan. Maar nu is er weer nieuw leven ingeblazen. Zie de foto. Het is gerestyled in Hollandse sferen. Voor een maximaal comfort is er nu zelfs warm water aangelegd! Niemand heeft dat hier in het dorp, maar die wazungu’s mogen baden in luxe!

Het huis heeft een fijne veranda. Een huiskamer met een zitgedeelte en een schrijfhoek waar in mijn verhaaltjes kan schrijven. En waar ook Holland House feestjes gegeven kunnen worden.
Verder zijn er vier slaapvertrekken. Ieder vertrek heeft een eigen douche en toilet.
Achter het huis lopen kippen, en een haan, die je ’s morgens wekt. Naast het huis nog wat kleinere onderkruipsels en in het huis het hele kleine spul. (het valt reuze mee hoor met de beestjes). Ik slaap onder een klamboe, maar eigenlijk is het niet eens nodig. Het is een heerlijk koel verblijf in de warme tropen. De wind waait altijd hier, een natuurlijke airco door het huis. Je waant je net aan zee, die is echter ver weg. Het is een hele fijne plek om bij te komen van de belevenissen in het ziekenhuis.
Dit weekend al zes nederlanders op bezoek gehad!
Tropische groeten uit het Holland House van zeven gelukkige nederlanders die hier mogen zijn.

  • 29 Januari 2012 - 15:12

    Berthe:

    Lees gezelllig met je mee, groetjes!

  • 29 Januari 2012 - 15:28

    Pierre:

    Hoi Margot
    Zit hier lekker op mijn gemak jou verslag te lezen , wat leuk dat is echt genieten ik kan het me helemaal voorstellen hoe men zich dan voelt als een koning in de tropen. Geniet maar lekker , en leg het vooral goed vast want de tijd gaat snel voorbij, en kun je daar op terug grijpen ! Nou Margootje tot hoors weer.

    Gr. Pierre.

  • 29 Januari 2012 - 16:51

    Simone Suermondt:

    Wat een prachtige verslagen! Heb je al een uitgever?
    Dat Holland House lijkt me geweldig. Heel mooi dat je daar kunt bijkomen van alle werkzaamheden. Kijk alweer uit naar jouw volgende reisverslag!

    Groet,
    Simone Suermondt-van den Broek.

  • 29 Januari 2012 - 18:11

    Harrie En Greetje:

    hallo maar weer margot, we hebben iets telepatisch geloof ik. net als ik denk dat al heel lang niets van je vernomen heb open ik de computer en je zie ik zomaar je net geposte laatste bericht. we hebben we dus een paar gemist en die nu snel even bijgelezen. het was weer genieten. hier gaat het vriezen!! groeten greetje en harrie

  • 29 Januari 2012 - 18:35

    Dorien:

    Het wordt wél tijd voor wat foto's hoor Margot! Wil wel eens zien hoe het er uit ziet! Vroeg me ook al af waar je internet hebt,maar dat is dus gewoon thuis? Of in het ziekenhuis?
    Maar blijf vooral schrijven!

    groetjes!

  • 29 Januari 2012 - 19:07

    Sjef En Annelies:

    Habari Margotie, het was geweldig gezellig om jou te ontmoeten in het holland house. En de lunches waren..............super!

  • 29 Januari 2012 - 20:02

    Mieke:

    Wat een genot om je verhalen een beetje mee te mogen beleven op deze manier Margot! Kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal.. Geniet er nog van!
    Liefs Mieke

  • 30 Januari 2012 - 09:21

    Henriette:

    En wij maar denken dat je daar zo'n ontzettend zwaar leven hebt!
    Liefs van Jan en mij

  • 30 Januari 2012 - 14:48

    Henny En Dré:

    Hoi Margot, Afwisseling genoeg, tussen ziekenhuis en het mooie Holland House met veel bezoek, lekker genieten. Gisteren op TV. In Holland werden de mensen 100 jaar geleden ook maar 47 jaar, hopenlijk is er ook hoop voor Tanzania! Groetje ta Tante

  • 30 Januari 2012 - 14:57

    Anja:

    Hoi Margot,
    Ben een weekje gaan skien in Kaprun en heb dus weer even alle gemiste verhalen gelezen. Je beleeft daar nogal wat!! Temperaturen van -4 in het dorp tot -15 op de gletsjer.Ben nog gaan zwemmen in de nieuwe Tauern Spa en winkelen in Zell am See. gr. Anja

  • 30 Januari 2012 - 15:21

    Jan Molkenboer:

    Ik begrijp dat het Holland House een klein Hilton is.
    Zijn alle plannen van Father Deo al gerealiseerd of moet er nog veel gebeuren?
    Helaas geen foto's; ik kan tenminste nietste zien krijgen.
    Komt nog wel
    Veel plezier! Wordt er al in en niet voor de keuken in het z.h. gekookt?

    Gr Jan

  • 30 Januari 2012 - 20:48

    Yvette:

    Alvast een carnavalskiek..."en nou die handjes de lucht in" etc etc... gezellige foto !Ben benieuwd naar de volgende foto's en uiteraard jou avontuur.

  • 09 Februari 2012 - 13:10

    Ton Pulles:

    Wederom een leuk verhaal.
    Weet je al wanneer je naar Bwambo gaat? Daar ben ik heel benieuwd naar.
    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Beste lezers, Gedurende inmiddels 6 jaar kom ik geregeld in Tanzania en schrijf ik over mijn belevenissen. Reizen jullie in gedachten met me mee?

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 203955

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 31 December 2023

Tanzania 2023

01 Januari 2022 - 31 December 2022

Tanzania 2022

01 December 2020 - 01 April 2021

Reizen 2021

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Tanzania 2020

01 Januari 2019 - 31 December 2019

Tanzania 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Tanzania 2018

18 Januari 2017 - 22 Februari 2017

Terug naar Tanzania 2017

13 Januari 2016 - 24 Maart 2016

Tanzania, Same 2016

21 November 2013 - 09 December 2013

Terug naar Same

12 Januari 2012 - 11 April 2012

Alleen naar Same

Landen bezocht: