Flying Blue - Reisverslag uit Usangi, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Flying Blue - Reisverslag uit Usangi, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Flying Blue

Blijf op de hoogte en volg Margot

25 Januari 2017 | Tanzania, Usangi

Het lidmaatschap van de Skyteamclub biedt vele voordelen. Buiten het sparen voor de gratis vliegtickets word je net iets vriendelijker bejegend, meer baggage mag je meenemen, loungetoegang, kortom n'et een streepje voor.

En op z"n hollands doen we dat dan goed uitnutten!
Van de zorgvuldig gespaarde punten ('e'en gevlogen mile=1 punt) ben ikzelf, mijn gezin, mijn broers en vrienden al menigmaal op vakantie geweest.
Ook zij genoten van de lounge, de extra koffers en de voorkeurszitplaatsen. Vliegen is zo een feestje en de KLM mag van ons nog lang blijven bestaan! En gelukkig zijn we ook bij de partners van harte welkom (Air France, Delta) mochten ze toch failliet gaan.

Vandaag is het weer zover. Met wat punten uit de spaarpot vlieg ik naar mijn geliefde Tanzania. Het is koud en mistig in NL. Blue Monday is net geweest, een ideale tijd om het warme weer en mijn Afrikaanse vrienden op te zoeken. Op het laatste moment nog (kosteloos) omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht naar Kilimanjaro, omdat een tussenstop in Nairobi toch voor iets te veel avontuur zou zorgen.

De blauwe vogel staat al te wachten , 69kg bagage ingechecked en na een copieus ontbijt in de lounge ga ik als eerste aan boord met 10 kg echo-apparaat en een gevulde rugzak.
De 777 vult zich met religieuze zusters, Canadeze bergbeklimmers, donkere Tanzanianen, Amerikaanse welzijnswerkers, kortom allerlei pluimage.

Tijdens het taxi"en passeren we de oranjeblauwe vogel uit Rio, de vroege vlucht uit Istanbul komt aan, de Isra"eliers, de Xiamchinezen, Delta uit Amerika. Zo passeert de hele wereld elkaar, boven op de A9.
En dan gaat het zuidwaarts. Over prachtig besneeuwde Alpentoppen gaat de Blauwe Vogel rechtstreeks in 9 uur naar de Kilimanjaro.

De glorietijden van onze vaderlandse luchtvaartmaatscappij zijn voorbij. De mooie zwanen van weleer zijn nu vermoeide stewardessen geworden die nog voor hun goede secundaire arbeidsvoorwaarden werken en niets anders. Destijds een contract voor het leven getekend en ja, ook hùn pensioenleeftijd is opgetrokken..
Oud, stram en stijf als ze zijn riep de "senior purser" via de intercom op voor sterke mannen. Een beetje vent staat meteen naast z'n stoel en zij mochten de baggageluiken sluiten!
Het welkomstdrankje werd geskippt, te veel gedoe en de andere drinkensrondjes ook! Lekker makkelijk! Wel mochten we zelf wat drinken komen halen in de pantry, maar dat had lang niet iedereen door..

Voor het mooie uitzicht hoeven ze niets te doen en op de automatische piloot gaat het over de besneeuwde Alpentoppen, over de Middelandse Zee, over de woestijn in Egypte, Kenya en 9u later zet onze blauwe vogel voet op Kilimanjaro Airport. Eigenlijk om de rozen op te halen.
Gelukkig mogen we snel uitstappen, een korte zwaai, bedankt voor de service zullen we maar zeggen, bye, bye, blauwe vogel, tot over 5 weken!

  • 03 Februari 2017 - 19:16

    Yvette:

    Hi Margot,
    Fijn dat ik een beetje mee mag genieten van jouw avontuur in Tanzania.
    Succes en vooral heel prettig verblijf . Enjoy .
    Groetjes, Yvette

  • 05 Februari 2017 - 12:16

    Desiree Schrijvers Van Zenden:

    Lieve Margootje!

    Tijdens het kijken naar Businessclass van Harry Mens lees ik jouw geweldig verhaal en ervaringen in jouw mooie land Tanzania! Ook mij doet het pijn lijdzaam toe te kijken naar de armoede en kindersterfte. Je kunt zo iets niet alleen opzetten, maar met jouw individuele hulp en tomeloze inzet maak je tijdelijk weer een aantal kinderen blij!
    Als je weer thuis bent met alle ervaring rijker dan wil ik je graag voorstellen aan diverse goede doelen commissies! Een aantal ken je er al. Sámen kun je veel meer bereiken en met meer financiële middelen, meer mogelijkheden. Met jou aan de leiding, weet ik zeker dat de gelden ook daar komen waar ze voor bedoeld zijn en dat het ziekenhuisje, schooltje, bibliotheek, kerkje etc. voor werkgelegenheid en meer welvaart zullen zorgen.
    Ik ben er zeker van dat jij dit voor elkaar krijgt en wil jou hiermee heel graag helpen, mocht je hiervoor openstaan uiteraard.

    Lieve Margot, groetjes aan onze wederzijdse vrienden in de Pastorie en veel succes met al het goede werk, m.n. de lieve en mooie kinderen.

    Tot het volgend verslag, ik verheug me er nu al op!

    Dees xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Beste lezers, Gedurende inmiddels 6 jaar kom ik geregeld in Tanzania en schrijf ik over mijn belevenissen. Reizen jullie in gedachten met me mee?

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1172
Totaal aantal bezoekers 203577

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 31 December 2023

Tanzania 2023

01 Januari 2022 - 31 December 2022

Tanzania 2022

01 December 2020 - 01 April 2021

Reizen 2021

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Tanzania 2020

01 Januari 2019 - 31 December 2019

Tanzania 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Tanzania 2018

18 Januari 2017 - 22 Februari 2017

Terug naar Tanzania 2017

13 Januari 2016 - 24 Maart 2016

Tanzania, Same 2016

21 November 2013 - 09 December 2013

Terug naar Same

12 Januari 2012 - 11 April 2012

Alleen naar Same

Landen bezocht: