In de zevende hemel. - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu In de zevende hemel. - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

In de zevende hemel.

Blijf op de hoogte en volg Margot

17 September 2017 | Tanzania, Same

Zo heet het kinderparadijs boven op de berg. Inmiddels ben ik in Kighare na een paar dagen Same.
Éen van mijn dromen om een speelkamer te maken voor de kinderen daar kwam meteen uit! Er was een mooie ruimte leeggemaakt (voor de helft) en we konden zowaar meteen beginnen. Eerst maar even moppiën, het was nog wel een beetje stoffig voor mijn kabouters.

Alvast een koffer uitgeladen, er kwam al genoeg uit voor een hele kleuterklas, stiften, krijtjes, kleurboeken, bouwblokken, poppen, leesboekjes, ballen en weet ik al niet meer. Allemaal bedankt voor jullie gifties!!
Dus wat tafelkleden voor op de grond gekocht en ik kon meteen een bouwhoek, poppenhoek, kleurhoek, puzzel/leeshoek maken. Dankje Noortje voor je voorbeeld!

Ze kregen het natuurlijk al snel in de gaten en vlug als ze zijn zitten ze dan in alle hoeken en gaten. Vooral op het hart gedrukt niets mee te nemen.

Welnu, of ze in de zevende hemel kwamen! Als je nog nooit een popje hebt vastgehouden, kleurpotloodjes, een spiegeltje, autootjes, wat ga je dan als eerste vasthouden hoe zoiets aanvoelt?
Ik laat ze maar even begaan in "heaven" en op een gegeven moment vinden ze hun stek. Het moet gezegd worden: de meisjes trekken naar de poppen, de jongens naar de bouwhoek. Sommigen vinden de rust tussen de herrie en gaan zelfstandig een werkje doen, maar de meesten komen steeds om uitleg vragen.

Zo lief, de ene loopt met een pop rond of het een nieuw zusje is, ik zie een klein jongetje op houten klompjes, een meisje op princessenmuiltjes, een groepje met de tong uit de mond kleuren. Voor mij is dit kleine projectje al helemaal geslaagd en musschien heb ik zelf nog wel de grootste lol..

Dan las ik theepauze in, ook ongekend. Ze komen aanzetten met nòg kleinere broertjes/zusjes op de rug als aapjes. Die babies hebben geen luiers aan en plassen gewoon.. Dan drinken ze thee met veel suiker en leftover cake van gisteren die we gekregen hadden. Evenals een kip, gewoon vanwege vriendschap.
Dan zijn er dus ineens 40 kinderen, maar God kan vermenigvuldigen en uitdelen, genoeg voor allemaal.

Zoveel momenten om ze blij te maken, ze lachen zich kapot als ik dan eens zo'n kleine op de rug bind of in mijn nek zet.
De in mei gekweekte zinnebloemen kunnen geoogst worden en ze gaan meteen die pitten opeten, recht uit de bloem.

Als apen klimmen ze in goalpaalen en alles wat hoog is, lekker gevaarlijk.

En de meisjes maken alvast met doornen gaatjes in de oren voor als je ooit ooebellen zou krijgen...

Veel groetjes uit de zevende hemel!
Begin deze week was het koud, maar nu 30gr

Margot




  • 17 September 2017 - 10:43

    F.Kuijsters:

    Geniet opnieuw van je reisverslag en vanje betrokkenheid bij het wel en wee van zwart Afrika.
    Kijk uit naar je volgend verslag.

  • 17 September 2017 - 12:45

    Sjef En Annelies:

    Habari Margot

    Weer een superleuk verslag.
    Heerlijk om te lezen Margot
    Groet aan iedereen en jou van ons

  • 17 September 2017 - 19:34

    Mathilde Wester:

    Hé Margot,
    Geweldig, al die gelukkige blijde kinderen, mooi dat je dit allemaal kunt Doen!
    Vandaag was het onverwacht ook lekker weer met veel zo'n, heb nog op mijn ligbed kunnen liggen.
    Groetjes,
    Mathilde

  • 17 September 2017 - 22:54

    Anne Lucassen:

    Margot gewoon geweldig zeg.
    Ik sta versteld dat je telkens het weer voor elkaar krijgt.
    Nog heel veel plezier!!!

  • 18 September 2017 - 09:06

    Anja:

    Hoi Margot, vanochtend het verslag van Daan in de krant gelezen. Nu jouw verslag, wat een feest daar!
    Geniet ervan, groetjes,
    Anja

  • 18 September 2017 - 10:35

    Hedwig:

    Hoi Margot,

    Das weer een mooi en helder verslag van wat doet in Tanzania, goed werk van jou op 'micro' niveau, voor mij ben jij dan ook een beetje onze Maxima...(hihihi), goh, dat broertjes en zusjes gewoon in de rug bij de kinderen zitten, en de behoefte laten lopen...tja, daar heel normaal, hier niet....groot contrast...alsook het 'nieuwe' van al het speelgoed wat jij hen aanbied...

    mooi om te lezen...

    groetjes Hedwig


  • 20 September 2017 - 13:54

    Lianne Aarts:

    Ik geniet weer van je verslagen, geweldig!
    Je bent een geweldige vrouw, die jou daar ook heel graag zien komen.
    Veel succes!!!.....
    Groetjes, Lianne.

  • 20 September 2017 - 16:36

    Maarten Van Gils:

    Met veel plezier lees ik je verhalen weer. Heb een goede tijd daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Beste lezers, Gedurende inmiddels 6 jaar kom ik geregeld in Tanzania en schrijf ik over mijn belevenissen. Reizen jullie in gedachten met me mee?

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 203613

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 31 December 2023

Tanzania 2023

01 Januari 2022 - 31 December 2022

Tanzania 2022

01 December 2020 - 01 April 2021

Reizen 2021

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Tanzania 2020

01 Januari 2019 - 31 December 2019

Tanzania 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Tanzania 2018

18 Januari 2017 - 22 Februari 2017

Terug naar Tanzania 2017

13 Januari 2016 - 24 Maart 2016

Tanzania, Same 2016

21 November 2013 - 09 December 2013

Terug naar Same

12 Januari 2012 - 11 April 2012

Alleen naar Same

Landen bezocht: