Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro

Blijf op de hoogte en volg Margot

16 November 2013 | Tanzania, Moshi

En dan landt de blauwe vogel in het donkeraan de voet van de Kilimanjaro, hevige onweerswolken getrotseerd onderweg. Tientallen paren witte ogen volgen onze afgeladen bagagekarren. Karibu! Een potige zwarte man met een papier met onze naamstaat op ons te wachten. Leve het internet. Een zwoele warme wind en de geur van Afrika komt ons tegemoet. Op de onverlichte weg meteen al een dodelijk ongeval, een vrachtwagentje op de kant, in de fik. Geen bluswater, geen brandweer, geen ambu, geen hoop. Pole sana.
we worden naar een prachtig hotel gebracht. Hier dappere Amerikanen en
3 Noorse verpleegkundigen die de Kili gaan beklimmen via de cocacolaroute ( makkelijk) of de whiskyroute (moeilijk).
Wij hebben vakantie en voor ons geldt: "if you don't climb it, just drink it!"
Heerlijk zo'n lekker bia baridi.
Veel groetjes vanuit een lekker warm Tanzania, Marjo en Margot.

En doe de groeten aan Sinterklaas! En als er nog hulppieten nodig zijn... hier zijn er genoeg, zeg maar..
Zelfs het BBC news maakte melding van de nederlandse zwartepietendiscussie.

• 16 November 2013 - 22:07

Vincent, Peer En Mark:

Dames,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Hier is het koud maar de gedachte aan jullie verwarmt onze harten.

Kwa heri en veel plezier!
    Vincent, Peer en Mark

• 17 November 2013 - 09:03

Marleen Oprins:

Hoi marjo en margot,

We zijn blij te horen dat jullie goed zijn aan gekomen. Ik zou zeggen kijk je ogen uit daar boven op die berg. want het zal een hele ervaring zijn denk ik. Geniet in het warme land daar. En ik zal hier de pieten aan het werk zetten voor de kindjes daar. Nogmaals veel plezier samen.
    Groetjes, Marleen en Frans. xxx

• 17 November 2013 - 11:06

Pierre Van Der Wee :

Hoi Margot ik volg je op de voet dat weet je , ben zelf zo juist thuis gekomen van Indonesië .
    Het gaat jullie goed zo als ik lees , geniet ervan dat heb jij verdiend .
    Nou vrouwke ik hoop dat je veel beleefd , veel mooie dingen ziet .

Groetjes en liefs Pierre.

• 17 November 2013 - 11:20

Sjef Jochems:

Hoi Margot,
    Fijn voor je dat je kunt zien hoe het daar is gegaan nadat je terug naar Nederland bent gegaan. Geniet van de tijd daar en ik volg je weer op de voet.
    Groetjes,
    Sjef

• 17 November 2013 - 12:28

Stan En Ingrid:

Hallo globetrotters,

Goed om te horen dat de reis goed verlopen is. Geniet van al het moois dat Afrika te bieden heeft. Wij blijven hier maar in de kou en het druilerige weer wachten op een aantal mooie verhalen die naar alle waarschijnlijkheid wel door zullen komen.

Wat sinterklaas betreft, die heeft ook een geslaagde reis gehad en is in Groningen aangekomen. Er waren voldoende Pieten aan boord. Dus de Pietjes daar bij jullie kunnen gewoon daar blijven.

Marjo je krijgt de groeten van Jimmy. Hij heeft het goed naar zijn zin bij ons.

Groetjes,

Ingrid en Stan

• 17 November 2013 - 14:27

Riet Lemans:

Hoi Marjo en Margot,
    Jullie maken het al meteen mee, al een ongeluk ook gevaarlijk op onverlichte wegen.Maar een mooi hotel dat is
    dat is goed om te horen.De Sint en de Zwarte Pieten zijn hier vanmorgen ook langs gekomen , het waren er wel 100.Verders hier alles oké.
    Grt. Riet.

• 17 November 2013 - 19:45

Jan Van Rens:

Hallo meiden
    Geweldig om jullie zo stralend te zien. Geniet maar van jullie welverdiende vakantie.
    Hopelijk zijn alle koffers op de goede plek aangekomen?
    En wat die pieten betreft hebben we er nog een heleboel nodig. Bij voorkeur van die lui met goudkleurige oorbellen.
    Goed reis!!! Jan

• 18 November 2013 - 10:56

Joke Annee:

Hallo Marjo en Margot,

Mooie start van deze reis.
    Veel plezier.

Lieve groet van
    Joke en Peter

• 18 November 2013 - 12:57

Marga Genemans:

Hoi Margot,
    Klinkt prima allemaal! Het Tanzaniaanse zonnetje met een bia baridi , heerlijk toch. Eind deze week komen Norbert en Deo vanuit Same hier in Tilburg aan. Ik zal maar wat flink dikke kleren voor ze klaarleggen. Veel plezier en doe iedereen de groeten!

• 18 November 2013 - 13:08

Karlijn:

Leuk, heftig en herkenbaar om te lezen en ondertussen ton ook al gezien las ik! Leuk, geniet van jullie vakantie!

Liefs karlijn

• 18 November 2013 - 18:35

Bernadette:

Ha daar gaat ze weer.
    kijk je wel goed uit in het verkeer
    En eh die pieten dat zit wel goed
    Die houden zich hier wel zoet
    Trouwens die Afrikaners zijn schaars gekleed
    Dat je het maar weet

Have fun lieve meid

• 19 November 2013 - 22:16

Silvia Van Opstal:

Hoi Margot,

Inmiddels al veel mooie foto's van jullie gezien. Wat een kleurrijk land en wat een ervaringen. Geniet er van. Lieve groet, Sil

• 21 November 2013 - 19:36

Yvette:

Hi Margot, ben weer benieuwd naar de mooie/gezellige
    verhalen-foto's.
    Wens jullie een hele fijne vacantie enjoy it en mmm 't zonnetje !!!!
    Dacht dat jullie 18e zouden vertrekken...

• 24 November 2013 - 21:35

Toon En Nel Graafmans:

Beste Margot en Marjo,

De verslagen gelezen en mooie foto's bekeken. Verder gaat het hier rustig in Riel. Ook met Nel gaat het rustig. Nog een fijne vakantie.

Groetjes Toon en Nel