Zon, zee en Zanzibar - Reisverslag uit Chake Chake, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Zon, zee en Zanzibar - Reisverslag uit Chake Chake, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Zon, zee en Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Margot

10 December 2013 | Tanzania, Chake Chake

Het klinkt tropisch en dat is het ook. Zo'n 30gr en zeewater zo'n 25gr. Echt een vakantie-eiland.
Stonetown is de hoofdstad, die bereik je per boot of vliegtuig.
Doordat volle schepen met specerijen de wereldzeëen overgingen en daardoor weer ingrediënten van andere culturen mee terug namen is er een grote variëteit aan kruiden en gerechten. Invloeden van de Molukken, India, Zuid-Amerika, Perzië China en Indonesië. Een culturele potporri dus.
De lekkere vissen die rondom het eiland zwemmen liggen 's avonds heerlijk op je bord, in een sausje van kokosmelk.
Tel daarbij op het vele fruit wat aan de bomen hangt, de mango's, de papaya's, ananassen, suikerriet etc. Iedere avond na zonsondergang is er een Food Market in Stonetown op de boulevard waar je al deze gerechten kunt proeven.

Overal prachtig gedecoreerde Arabische poorten. Stonetown heeft een souks van smalle straatjes en steegjes, waar iedereen je uitnodigt om in zijn "shop" te komen.
Het is er om 18.30u donker en om 6.30u weer licht. Op de evenaar, het hele jaar door. Een prachtige plek om de sunset te bekijken was het Africa House, in oud koloniale stijl, een voormalige engelse eliteclub.
Ook de bar van Freddy Mercury hebben we aangedaan, de leadzanger met die geweldige stem van Queen.

De volgende dag naar het noorden vertrokken, want beachlife op Zanzibar moet je meegemaakt hebben. Werkelijk een sprookje. Een turqoise zee en hagelwitte zandstranden.
Een prachtig hutje van kokospalmen gemaakt kregen we aan het strand. En wel de luxe van airco en een koelkast.
Drie dagen heerlijk genoten van zon, zee en lekker eten, de "winkeltjes"die langskwamen. Er valt steeds wat te zien, dan weer een visser die een hele grote vis aan de haak heeft geslagen, dan weer kralenverkopers, gekke toeristen, prachtig gekleurde foto's die je wilt schieten, de ondergaande zon, de dohw"s . Binnenkomst van de vissrsboten. En gsnorkeld.
Het spierwitte zandstrand is zo wit, dat het pijn doet aan je ogen als je geen zonnebril draagt. De zee is turquoise, en helder.
Toch nog op een zeëegel gestamt. Op de slotavond een grote beachparty met acrobaten en artiesten tot diep in de nacht.

Op de luchthaven kwamen we nog bekenden uit Riel tegen.
Wat een toeval!

• 11 December 2013 - 06:34

Ton Pulles:

Zo voor jullie zit het er ook weer op.
    Zo te lezen hebben jullie het nog leuk gehad.
    Ik zie jullie snel.

• 11 December 2013 - 08:02

Frans:

Ha die Margot,

Bedankt weer voor de leuke verslagen van julliereis.

groetjes

• 11 December 2013 - 08:25

Peter Vrijsen:

Ha Margot
    Dank voor je " levendige " reisverslagen, je lijkt Floortje Dessing wel!
    Het was blijkbaar weer een mooie tijd daar in donker Afrika
    Goede reis terug en tot ziens

• 11 December 2013 - 10:58

Lenie:

Het was leuk mee op reis te mogen met jullie, ik heb ervan genoten en jullie belevenissen gevolgd. Prachtig is Zanzibar , zou zo weer willen gaan.
    Safari Njema en Karibu Uholanzi

• 11 December 2013 - 18:39

Jan:

Geweldig wat een verhalen en wat zijn de foto's mooi.
    Welkom terug in onze haastige westerse wereld!
    Groetjes
    Jan

• 11 December 2013 - 21:12

Henny:

Wat een prachtige foto,s uit Zanzibar! Een geweldig mooi land, wat voor jou Afrika is , was vroeger voor ons Spanje en Italy toen ging er ook een wereld van zon,zee en lekker eten open het aards paradijs!! Blij voor je dat het zo genoten hebt! Lieve groetjes ta tante H

• 12 December 2013 - 11:37

Angela :

Zo krijg ik alleen maar meer zin in dat tropische eilandje!
    Jullie hebben je wederom prima vermaakt en de foto's waren zoals altijd weer prachtig he!
    Ik denk aan jullie hoor vanuit het nog steeds warme Same....