Terug naar Same! - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Terug naar Same! - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Terug naar Same!

Door: Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

11 November 2013 | Tanzania, Same

En dan.. na anderhalf jaar ga ik terug naar Same. Deze keer geen drie maanden, maar ruim drie weken. De blauwe vogel zal ons vanuit het inmiddels koude kikkerlandje aan de Noordzee, met de warme winden meevoeren over de bergen, de Middelandse Zee, over de Sahara, naar warm Tanzania.

Met veel dank aan de kinderen van "Den Bongerd" nemen we zes koffers hulpgoederen mee voor de kinderen in Afrika. Schriften en pennen worden daar gekocht.

Samen met collega Marjo en collega's Ton en Angela die er voor uitwisselingsstage gaan zullen we daar ontmoeten. En natuurlijk al die lieve Tanzanianen waar ik destijds lief en leed mee heb gedeeld.
Onlangs waren twee verpleegkundigen uit Same hier, zie foto.

Ben zeer benieuwd of de leefomstandigheden al wat zijn verbeterd, de solarenergie ook daar is doorgedrongen (zon genoeg) en de watersupply voldoende is.

Dus binnenkort, vanuit de internetcafé's, bloody hot there, volgen er nieuwe reisverslagen.
Margot.

  • 11 November 2013 - 08:53

    Jan:

    Prachtig Margot
    Heel veel succes en ik hoop dat alle spullen op de juiste plek belanden.
    Alvast goede reis. Jan

  • 11 November 2013 - 09:52

    Maike:

    Hey Margo en Marjo. Een hele fijne reis en natuurlijk een geweldig verblijf gewenst. Ik wacht met spanning weer op je leuke reisverslagen.

    groetjes
    Maike

  • 11 November 2013 - 10:14

    Desiree:

    Hey Zusterkes en lieve collega,s
    Wat een avontuur zal het weer gaan worden.. geniet met volle teugen van alles wat komt , en van het zonnetje en alle lieve mensen die je weer zult gaan ontmoeten.
    Lfzs Desiree

  • 11 November 2013 - 10:17

    Anja:

    Margot,
    Veel plezier tijdens je volgende reis naar en in Same. Ik lees je verhalen wel weer en hoop dat je al wat verbeteringen kunt constateren.
    groetjes,
    Anja

  • 11 November 2013 - 10:22

    Marleen:

    Nou dames het is bijna zover, toch wel spannend denk ik.
    Namens manlief en mij zelf wens ik jullie een geweldige reis en een nieuwe (werk)ervaring erbij. maar Marjo we gaan direct eerst nog een lekker broodje eten bij Mozes. en wat bij kletsen. Ik blijf jullie verder volgen. Heel veel plezier vooral. En tot over 4 weken.

  • 11 November 2013 - 10:40

    Henriette En Jan:

    Margot,
    Ga maar lekker weer geneiten. We zijn weer benieud naar je ervaringen en je leuke omschrijvingen.
    Spannend wat je daar nu aan zult treffen, Liefs

  • 11 November 2013 - 12:10

    Lianne:

    Hoi Marjo en Margot,
    Een hele fijne vacantie en lekker genieten. Ik kijk uit naar jullie belevenissen.
    Veel plezier, lieve gr.

  • 11 November 2013 - 12:18

    Eduard Aarts.:

    Margot,
    Geniet ervan. Mooi zoals jij nut en genieten aan elkaar kunt plakken.
    gr.
    Eduard

  • 11 November 2013 - 13:14

    Corina:

    Jambo lieve Margot en Marjo!
    Wil jullie samen een geweldige tijd wensen, komt helemaal goed als ik hoor wat jullie allemaal willen ondernemen! Ik weet nu een beetje wat jullie gaan ervaren nu ik zelf in Tanzania ben geweest! Ga genieten van alles, de lieve mensen, de natuur, african massage en pole pole!!
    Zie jullie reisverslagen tegemoet!!
    Liefs Corina xx

  • 11 November 2013 - 14:26

    Riet Lemans :

    Hallo Marjo en Margot, Wij willen jullie een heel goede reis toewensen,en een heel fijne vacantie en genieten van zon en zee en al wat op je pad komt.Ik hou jullie reis verslag in de gaten.
    Heel veel grt.Riet,Toon.

  • 11 November 2013 - 15:33

    Joke Année:

    Hallo Marjo en Margot,

    Bijna klaar voor vertrek.
    Bij deze wens ik jullie een goede reis en dat je kunt genieten van veel moois en dat de Tanzanianen blij zijn jullie te zien.
    Lieve groet, ook van Peter,
    Joke

  • 11 November 2013 - 17:39

    Marijke De Jongh Kraamverzorgende Met Pensioen:

    Margot Hele goede reis en ga de mensen daar maar weer eens verwennen hopenlijk zie je na anderhalf jaar al een beetje verbetering en daar heb jij dan aan meegewerkt ga genieten. ik kijk uit naar je verslagen

    Marijke.

  • 11 November 2013 - 20:08

    Evelyn:

    Hoi Margot,
    Een hele fijne reis, ik kijk nu al uit naar je blog.
    Lieve groetjes van uit Kaapstad
    Evelyn en Ton

  • 11 November 2013 - 20:32

    Simone Suermondt:

    Ha Margot,

    Weer op avontuur!?
    Ga je volgen!! Veel plezier en succes!

    Groet van Willem, Simone, Juultje en Lewis.

  • 11 November 2013 - 22:47

    Jannine Van Erve:

    Geweldig. Ik hoop dat je resultaat kunt zien van je vorig verblijf.
    Geniet ervan
    Jannine

  • 12 November 2013 - 09:57

    Peter :

    Ha Marjo en Margot

    Prettige tijd toegewenst in Tanzania
    Oude herinneringen ophalen, nieuwe mensen ontmoeten
    Houdt ons vooral op de hoogte

    Groetjes Peter Vrijsen

  • 12 November 2013 - 13:29

    Corry Dohmen.:

    Hallo Marjo, en Margot.

    Het is bijna zover dat jullie het avontuur tegemoed gaan .
    wij wensen jullie een fijne reis en geniet van de vakantie !

    lieve groetjes,
    Peter en Corry.

  • 12 November 2013 - 15:43

    Harrie En Greetje:

    Heeee Margot een hele goeie reis en laat dit kikkerlandje maar lekker in zijn sop gaarkoken.
    en verover de wereld!!!

    groetjes
    harrie en greetje

  • 12 November 2013 - 19:19

    Rian:

    Hé Marjo, een gezellige reis en een fijne
    tijd in Tanzania.
    Gr Rian

  • 12 November 2013 - 22:16

    Lies Schellekens:

    Hallo Marjo toch nog een hele fijne vakantie gewenst en stuur een beetje zon deze kant op.
    Gr Lies

  • 13 November 2013 - 19:03

    De Vosjes:

    Margot,
    Veel plezier op je reis naar Tanzania. Voor ons is het weer mee genieten met je meeslepende verhalen en avonturen.

    Groetjes,
    Henk, Marleen en Cedric

  • 14 November 2013 - 16:57

    Loes En Jan:

    Hey meiden, een hele fijne vakantie toegewenst. Dat jullie maar flink bruin mogen worden. Wij zullen het wel met een plens regen doen.
    Jan en Loes

  • 14 November 2013 - 18:06

    Marga Genemans:

    Hey Margot,
    Ik weet de datum niet meer zeker, maar volgens mij ben je al bijna gearriveerd. Dat heb je snel voor elkaar, om weer opnieuw voet op Tanzaniaans ebodem te zette. Zeker een stukje van je hart daar verloren?! Je gaat vast genieten van je reis. Groetjes, Marga

  • 16 November 2013 - 13:06

    Moeder:

    Groetjes uit de klaphekkestr kids hier kijken naar Sint op tv dank voor sms Margot en Marja heel fijne tijd voorzichtig op weg naar bamboe Gr. moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Beste lezers, Gedurende inmiddels 6 jaar kom ik geregeld in Tanzania en schrijf ik over mijn belevenissen. Reizen jullie in gedachten met me mee?

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1106
Totaal aantal bezoekers 203999

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 31 December 2023

Tanzania 2023

01 Januari 2022 - 31 December 2022

Tanzania 2022

01 December 2020 - 01 April 2021

Reizen 2021

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Tanzania 2020

01 Januari 2019 - 31 December 2019

Tanzania 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Tanzania 2018

18 Januari 2017 - 22 Februari 2017

Terug naar Tanzania 2017

13 Januari 2016 - 24 Maart 2016

Tanzania, Same 2016

21 November 2013 - 09 December 2013

Terug naar Same

12 Januari 2012 - 11 April 2012

Alleen naar Same

Landen bezocht: