Sinterklaas op bezoek bij de Zwarte Pieten. - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Sinterklaas op bezoek bij de Zwarte Pieten. - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Sinterklaas op bezoek bij de Zwarte Pieten.

Blijf op de hoogte en volg Margot

22 November 2013 | Tanzania, Same

In de moeilijk begaanbare bergen zijn de mensen erg arm. Kleding en schoenen moeten zowiezo beneden in de stad gekocht worden, dus dat gebeurd zelden.
Vandaag zijn we begonnen met drie mzungu-Sinterklazen om de kleine zwarte pietjes te verblijden met kadootjes. Schoenen, shiertjes, speelgoedjes en snoepjes.
Aangezien we geen paard tot onze beschikking hadden gingen we met de benenwagen. We zochten in de verste uithoeken naar pietjes en die hadden dus zelfs nog nooit een Sinterklaas gezien! Ze waren er bang van.

Over riviertjes, door maisvelden, door suikerrietplantages, langs marihuana-struiken en koffieplanten. Daar stonden namelijk de lemen hutjes met rieten daken waar de pietjes wonen. Daar in de buurt waren ze altijd aan het spelen, op blote voeten, met hele oude kleren met gaten erin. Ze konden niet naar school, omdat die te ver was of omdat ze op het land moesten werken.
Dus die pietenkinderen heeft Sinterklaas gevonden en voorzien van schoenen en shirtjes die de kinderen in Nederland hebben afgestaan.
Hartelijk dank allemaal! Het is heel goed terecht gekomen!
Een grote lach verscheen op hun gezichten, ze lachten hun hagelwitte tanden bloot omdat ze nooit snoepen en zij riepen: dankjewel Sinterklaas!

En toen de drie Sinterklaas alle kadootjes hadden afgegeven barstte er een hevige regenbui los, zo,n tropische., je ziet dan niets meer. Toen waren de Sinterklazen niet meer op tijd voor het donker terug in hun paleis boven op de berg en moesten ze in het pikkedonker de weg vinden door de bergen en langs de grote plassen.
Uiteindelijk is het allemaal gelukt en de Sinterklazen waren heel moe, maar blij omdat ze heel veel lieve zwarte pietjes zo blij konden maken!

• 22 November 2013 - 12:00

Marijke De Jongh Kraamverzorgende Met Pensioen:

Wat is het toch heerlijk om mensen blij te zien he Margot !
    Het is weer een mooi verhaal !

• 22 November 2013 - 15:35

Annet Kuenen:

Leuk Margot om je weer te mogen volgen. Je bent 5 april toch wel terug voor een toernooitje in het Geldropse. Lieve groet Annet

• 23 November 2013 - 04:53

Marjorie:

Hehh die Marsintergo, leuk gedaan. Tja en dan zie je maar, een paard is zo gek nog niet. Als die de stal ruikt isie er zo, dan was je vast nog voor het donker terug geweest. Maaaarrrr......alles voor het goede doel. Top hoor!!!!! Geniet van je tijd daar en tot de volgende vergadering, heb je weer wat te vertellen.

• 23 November 2013 - 10:05

Pierre:

Hoi Sinterklaas wat leuk om kinderen blij te maken , wij kennen dat gevoel hebben het ook mogen beleven in Indonesië . Geniet maar lekker ik blijf je volgen . Pierre.