Boer Wim - Reisverslag uit Sanya Juu, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Boer Wim - Reisverslag uit Sanya Juu, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Boer Wim

Blijf op de hoogte en volg Margot

22 November 2013 | Tanzania, Sanya Juu

Een tv-uitzending van boer zoekt vrouw inspireerde ons om als we dan natuurlijk toch in de buurt zijn even langs te gaan en eens te gaan kijken hoe die boer er nu in het echt uit ziet, leeft en in zijn eentje de boerderij runt.

Onze *gidsen* zagen allerlei beren op de 75km lange, moeilijk begaanbare weg. Maar voor ons niet getreurd, dan gaan we gewoon zonder Jonas, Thomas en al die andere, hun diensten aanbiedenden.
Charly was bereid om met zijn 25 jaar oude Toyota deze uitdaging met ons aan te gaan.
Een prachtige weg langs de voet van de Kilimanjaro voerde ons door de steppe waar de Masai hun kuddes koeien voortdrijft. Prachtige roze bourgainville en paars- en roodgekleurde bomen langs de weg. Het was alsof we in een film waren beland.
Ondertussen waren we zeer benieuwd, want ondanks herhaalde malen zijn telefoonnummer te hebben gedraaid werd er niet opgenomen. Zou hij er zijn, of zou hij er niet zijn, vol verwachting klopte ons hart...

De slechte weg ging over in een nog veel slechtere weg en er waren geen dorpjes meer . De Toyota rammelde en schudde aan alle kanten. Als hij stil zou vallen zouden we ten eerste de boer niet bereiken en ten tweede overvallen worden door bedelende Masai.

Gelukkig, na twee uur hobbelen kwam de Simbafarm in zicht. Een oase van groen aan de rand van een nationaal park op de grens met Kenia.
Een poortwachter opende de gate voor ons, mzungu,s. Dan nog een poort en we kwamen in het Walhallah van de Simbafarm. De spanning steeg ten top en jawel hoor, door een kleine deuropening kwam de reuzachtige twee meter lange boer Wim verbouwereerd naar buiten!
Eerlijk en oprecht vertelde Marjo dat we gewoon uit nieuwsgierigheid kwamen. Dat was niet gelogen..
Boer Wim kon niet begrijpen dat we het gevonden hadden en we waren ook als eerste Nederlanders die om die reden kwamen.
We werden gastvrij ontvangen met koffie en stroopwafels. Heel gezellig hebben we gekeuveld, foto,s van zijn bezit, en dat is nogal wat, 7 km breed en 3 km lang. Uitgebreidt liet hij zijn woning en gastenverblijven zien.

Helaas, hij vertelde ons dat vorige week de laatste tv-opnames geweest waren en de keus al op iemand gevallen was. De boer is verliefd..ssst..
Dus, jullie zijn te laat zei de boer. Helaas..
Maar niet getreurd, we zouden er nog niet willen wonen al was hij met goud behangen!
Neemt niet weg dat we amusante gesprekken met boer Wim hebben gehad en we gaan met veel plezier naar de uitzendingen kijken!

En met de rammelende Toyota van onze Charly gingen we weer vrolijk terug naar Moshi, ons Hartebeest.

• 22 November 2013 - 13:38

Vincent:

Wat een stoer verhaal, you daredevils!

• 22 November 2013 - 15:46

Marga Genemans:

Ha,ha, wat een mafkezen. Maar wel leuke mafkezen met leuke verhalen! Hoe komt een mens er bij om boer Wim op te gaan zoeken. Ik vind het in ieder geval een schitterend verhaal en je snapt wel dat ik deze winter ook naar boer zoekt vrouw moet gaan kijken, al was het alleen maar om jullie boer Wim eens te zien. Morgen komen hier Norbert en Deo aan. Ze hebben pech want sinds vandaag is het plots een stuk kouder. Maar niet getreurd, morgen worden ze op Schiphol opgewacht door een hele groep juffen en meesters uit Tilburg MET warme jassen. Veel plezier daar verder en groetjes van Marga

• 22 November 2013 - 17:51

Marleen Oprins:

Wat sneu dames dat hij al bezet is, maar volgens mij zijn jullie twee niet zooooo wanhopig. hi-hi-hi.
    Ik hoor straks al die wilde verhalen wel als jullie weer thuis zijn. Van jou natuurlijk Marjo. dames geniet van de komende 2 weken.
    Groetjes uit het koude Gilze. xxx

• 23 November 2013 - 10:57

Moeder:

Ons moeder leest natuurlijk ook alle verhalen super jullie staan voor niets prachtig wel voorzichtig zijn hoe komen jullie nu weer op zo'n idee gekkies blijf je volgen alle goeds moeder

• 24 November 2013 - 07:58

Henny. :

Leuk als we nu boer wim op tv gaan zien!!
    Wel griezelige weg er naar toe !!
    Have fun! Liefs ta tante h