Back again - Reisverslag uit Gonja, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Back again - Reisverslag uit Gonja, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Back again

Blijf op de hoogte en volg Margot

15 September 2017 | Tanzania, Gonja

Galapagos Islands, zo heet onze triple 777 deze keer. 8000 km zuidelijk zal hij ons brengen op 10 km hoogte, over bergen, de zee en de woestijn.
Gisteren is het Caribisch gebied en met name Sint Maarten opgeschrikt door "Irma", een orkaan uit de vijfde categorie. Het is dat er geen zes bestaat, zo hevig was zij. Het oog precies boven Sint Maarten, golven van 10m hoog overspoelden de haven en Philipsburg. Het strand waar ik 1/2 jaar geleden nog gelegen heb. Het ziekenhuis is een ravage, windsnelheden van 300 km/u trokken een spoor van vernieling.

Gelukkig gaan wij de andere kant op. Mijn Canadese buurvrouw uit Ottawa gaat drie maanden, ook zij met precies afgewogen koffers van 23kg. Alles voor de rafiki's.

De vele safarigangers in het toestel, je herkent ze aan hun kaki outfit, hebben géén idee dat er ook nog mensen wonen in Tanzania en denken enkel aan wilde dieren.

De blauwe pakjes van onze KLM-stewardessen zitten inmiddels véél te strak om hun uitdijende lijven, de hele crew vér boven de 50 deze reis. Maar het moet gezegd worden, ze sloten de bagagebakken deze keer zèlf!

Het is al donker als de blauwe vogel voet aan de grond zet naast de Kilimanjaro. We stappen middels een trapje uit en de geur van Afrika en de warme wind komen je tegemoet. Zo fijn om weer hier te zijn! Het is inmiddels heel vertrouwd, het 1, 2, 3, bij de immigration. En van de customs mag ik zo maar doorlopen deze keer! Karibu sana!
Ondertussen wordt het toestel volgeladen met rozen.
Vertrouwd staat Charles te wachten en bij volle maan de donkere nacht in, nieuwe avonturen gaan beleven!

De volgende dag in Mishi met de brommertaxi van de ene koffielounche naar de andere om oude bekenden te ontmoeten en 's avonds naar Same.

• 15 September 2017 - 22:44

Ankie & Martin Schalken:

Hallo Margot,
    Leuk weer mee te mogen genieten van jouw avonturen in dat mooie Tanzania... hoewel, mooi... daar zul je wel kanttekeningen bij hebben? Ga je alleen genieten, of heb je ook weer te "klussen"?
    We zijn benieuwd nar jouw verhalen.. goede reis en verblijf,,,

En, als er weer gedoneerd moet worden, laat het ons weten

A&M

• 16 September 2017 - 09:11

Mathilde Wester:

Hoi Margot,
    Ik heb genoten van je reisverslag. Heb nu ook je verslag van mei terug kunnen lezen.
    Wat een mooie en ook trieste verhalen!
    Geniet nog even verder en geniet van alles, hier is het herfst en koud, nat en guur weer,
    Groetjes,
    Mathilde

• 18 September 2017 - 10:40

Pierre Van Der Wee :

Hoi Margot ,

Wat fijn dat ik je weer kan volgen op je reis , en altijd weer die leuke verhaaltjes , ik heb veel problemen gehad met mijn WiFi .
    Is het een combinatie reis of alleen voor je werk ?
    We gaan weer genieten van alles wat jij ons weer weet te vertellen .
    Heel veel succes Margot .

Groetjes , Pierre.