Schiphol. - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Schiphol. - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Schiphol.

Blijf op de hoogte en volg Margot

26 Februari 2018 | Tanzania, Same

De poort van de wereld. Zoals de treinconducteur net zei, hier kun je overstappen naar New York, Singapore, Kaapstad etc. etc.
De aardbol ligt aan je voeten en lijkt de grootte te hebben van een speelbal als je er rondloopt.
Wandelend over de pieren zie je dat er vanaf de ene gate naar Rio wordt vertrokken, je zet 20 stappen verder en je zou zo in kunnen stappen voor Hong Kong en weer 20 passen later boarden ze voor Kaapstad..

Mensen van allerlei rassen en standen laten zich door de loopbanden dragen, mind your steps.. Vaak als tussenstop tussen het ene en het andere continent. Amsterdam is voor veel Amerikanen de poort van Europa, maar tevens die van Afrika. Juist omdàt de aarde rond is is het korter om over Groenland te vliegen als rechtstreeks naar Afrika. Bovendien kan een vliegtuig niet langer dan 17u vliegen.

Vandaag zegt mijn boardingpass dat ik met moet melden bij Gate F8 met bestemming Kilimanjaro. Toevalligerwijs heet onze blauwe vogel deze keer ook: Mount Kilimanjaro!
Het is -4C en onze triple 777 moet eerst gede-iced worden.
En zo gaan we op weg, eerst door de " wasstraat", links van ons staat Japan, rechts de USA. Als op het podium bij de Olympische Spelen.
We zwaaien een keer naar elkaar en dan gaat ieder zijns weegs. Uren vliegen over de aardbol om dan uit te stappen in een hele andere wereld, met een andere cultuur, een ander klimaat en een andere tijdzône.
Ons vliegtuig zal vanavond voet aan de grond zetten in pikdonker Tanzania. Naast de Kilimanjaro.

Het toestel zal leegstromen met safarigangers, bergbeklimmers en welzijnswerkers.
Iedereen op weg naar nieuwe avonturen.
Ik zal weer naar Same en Kighare gaan, een nog onontdekt plaatsje in de Pare Mountains. Om drie weken het leven met hen te mogen delen.

Het blijft bijzonder om het voorrecht te mogen hebben om zo over onze aardbol te mogen vliegen! Ik geniet er ook enorm van.
Mijn beeldscherm laat nog eens alles in perspectief zien. Op 37.000 feet,
langzaam gaat het vliegtuig zuidwaarts, over besneeuwde Alpentoppen, de Middelandse Zee en de woestijn.

De euforie van het zich bevinden tussen hemel en aarde. Boven je de altijd schijnende zon en beneden de nederige aarde , alsook op het scherm voor je de draaiende wereldbol.

En dan het moment van uitstappen, de vliegtuigtrap af, de warme wind in je gezicht, de donker gekleurde mensen, karibu sana, jambo rafiki's, ik ben er weer!

Warme groeten uit Tanzania!

Margot.

(NB inmiddels al weer 6 dgn geleden, zo veel gezellige dingen gedaan, zoveel bekenden gezien, nog geen tijd voor meer verhaaltjes..
Momenteel ben ik nog in Same)

• 26 Februari 2018 - 13:21

Pierre Van Der Wee :

Nou Margot geniet er maar weer lekker van , wij vertrekken 7 Mrt. voor een weekje naar Mallorca heb er ook weer veel zin in . Jij komt over twee weken weer thuis ? Ben jij 28 Mrt. ook weer van de partij bij de Zeiloren .? Nog heel veel plezier en succes , tot ziens !!

• 26 Februari 2018 - 13:37

Marga:

HAVE FUN !!

• 26 Februari 2018 - 16:18

Dorien:

Fijn Margot dat je weer op je plekje bent! geniet ervan en laat ons weer mooi meegenieten
    !

• 26 Februari 2018 - 17:28

Dick De Wolf:

Hallo Margot,
    Leuk weer een nieuw verhaal van je te lezen.
    Ik ben weer helemaal opgeknapt.
    Veel plezier, wijsheid en geluk daar.

Mvgr.

Dick

• 27 Februari 2018 - 08:42

Anja:

Hoi Margot,

Ik zat ook heel eventjes in jouw toestel. Je neemt ons echt mee op jouw reis!

Veel plezier daar en hoop je binnenkort weer op de velden te zien.

Anja

• 27 Februari 2018 - 12:51

Marijke:

Ha Margot ,
    Geniet weer van de mensen om je heen en de warmte, hier is nu ook een prachtige zonneschijn en met een dikke jas muts en handschoenen is het heerlijk om even buiten te zijn en daana lekker bij de kachel.
    Groet Marijke.

• 28 Februari 2018 - 22:53

Lianne Aarts:

Hoi Margot,
    Weer vertrokken naar jouw Afrika. De reis is goed gegaan en nu weer genieten en werken.
    Ik wens je heel veel succes en kijk uit naar jou verhalen en belevenissen.
    Groetjes Lianne.

• 11 Maart 2018 - 17:12

Maarten:

Inmiddels is een deel van je verblijf al weer voorbij. Geniet met volle teugen van het deel wat je nog resteert!
    groet,

Maarten