Arme kindjes deel 2 - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Arme kindjes deel 2 - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Arme kindjes deel 2

Blijf op de hoogte en volg Margot

11 Maart 2018 | Tanzania, Same

Vervolg:

Maar de vreugde zit hem zo in de kleine dingen hier. Een beetje aandacht geven aan de kinderen, schooluniformen samen met hen repareren, spelletjes doen, dansen, door het dorp lopen.

Deze week vijf kinderen naar de "bewaarschool" geholpen die als aapjes op blote voetjes door de bossen zwierven en aan boomtakken slingerden. Heb ze 'onder de douche' gezet, hun kleren bleven van viezigheid rechtop staan...nieuwe kleren, incl ondergoed aangedaan, schooltrui en schoenen gegeven. En een vol bord eten. Tanden grondig gepoetst.
Parmantig liepen ze door het dorp en de mensen kwamen niet meer bij van het lachen toen ze deze metamorfose zagen..het was ook een heel komisch gezicht!

Als het regent, lees: tropische stortregens, mag iedereen binnenkomen en zie ik de jongens kaarten en de meisjes met poppen spelen, ze zijn zo blij. En dansen we op bungo flavour muziek en iedereen is happy. De armoede is in de andere wereld.

Er zijn inmiddels tien leerlingverpleegkundigen aangekomen uit het hele land. Zij komen hier drie maanden rrvaring opdoen bij dr Amini. Hun bus bleef 20 km voor de eindbestemming steken. De stroom viel uit toen ze kwamen. Welkom in de bergen! 10 stadse meisjes die vinden dat ze nu in een bushhouse wonen met zaklampen en water dragen.
In veel te korte rokjes en met haarextensions flaneren ze nu door dorp en dispensary. Ze hebben me geholpen met ramen te wassen van het hele ziekenhuisje. Trouwens, we hebben de grote kerk en passant ook maar even meegepakt!

Deze week hebben gezellig bezoek gehad van Marjorie en dr Beda uit Bwambo. Marjorie zit nu voor drie maanden in Same. Twee weken geleden heb ik daar een aantal dagen doorgebracht en hebben we heel gezellige dingen gedaan zoals een kleuterschoolproject bezocht.

Momenteel hebben we al drie dagen geen stroom. Niet uitzonderlijk. Powerbanks, telefoons, alles is leeg nu, maar het internet is top.
Daarom wordt deze week fase 2 van het solarproject in de dispensary geïnstalleerd! Nooit hechten meer met zaklamp!
De bouw van de opatiekamer loopt voorspoedig en met heeft de intentie om in juni te starten met operaties..
Maar dan moet er nog wel veel gebeden worden..

Nu ist echt gedaan met de stroom..wordt snel vervolgd.

Lieve groeten uit de bananenrepubliek van iederren!

• 11 Maart 2018 - 17:53

Frans Kuijsters:

Bewonder je inzet in Same en geniet vanje mooie verhalen. Bundel ze en geef ze uit.

• 20 Maart 2018 - 08:44

Anja:

Margot,

Waar ramen wassen al goed voor is. Ze zullen wel zwart gezien hebben. Fijn dat er met goed zicht geopereerd kan worden. Leuk om nieuw personeel met de werkelijkheid te laten ervaren.
    Succes en geniet ervan!
    Anja