Bingo! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Bingo! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Bingo!

Blijf op de hoogte en volg Margot

14 September 2020 | Sint Maarten, Philipsburg

De hoofdprijs in de nationale loterij gewonnen hier. Zo lijkt het.
Gisteren op m'n vrije dag wat lichte koortsklachten, 37.8C wees de thermometer aan. De airco? De hitte?

Eerst maar een dagje afwachten en thuisblijven. Daar gaat m'n uitje naar Pic Paradis en Île Pinel, dagje Frankrijk zogezegd.

Volgende dag hetzelfde verhaal, 37.8C en het is ons met de nieuwe paplepel ingegoten: bij lichte klachten laten testen. Zo gezegd, zo gedaan, ook hier.
Dus naar de ER van het ziekenhuis, die de wachtkamer naar buiten hebben verplaatst onder een zeiltje tegen de hete zon.

Uitgebreid nemen ze de tijd om me te testen, 15 minuten zeker. In onze teststraat doen we er dan 6 of 7. Het dunne stokje ging tot in m'n hersenpan.

Diezelfde dag nog krijg ik de uitslag: Positief!! Niet gedacht, toch gekregen.

Ik werd gebeld door de dame die me ook getest had. Heel vriendelijk vertelde ze me dat ik nu 14 dagen in quarantaine moet. Morgen bellen ze voor contactonderzoek en leefregels.

Zo, ineens van fulltime werken naar fulltime rondhangen op 32m2, dat is even slikken.
Mijn nieuwe familie is heel medelevend en wil van alles voor me doen.
Als een koningin op het bordes kan ik ze toespreken vanaf de eerste etage.

Twee dagen later begin ik weer een beetje te bekomen. Alleen mijn geur en smaak zijn ineens weg, een vreemde gewaarwording. Van m'n wortelsoep proef ik ineens niets meer, franse kazen en pindakaas geven geen geur af.

Koffie, je proeft dat het warm is, maar het ruikt nergens naar. De Rituals voor onder de douche smeer je er op maar je ruikt niets.
Hopelijk is het tijdelijk.

Vandaag gaat onze hele groep getest worden, cross fingers! Mijn buurman heeft nu serieuze klachten, meer nog dan ikzelf, ik vrees voor hem, we hebben samengewerkt.

Er zijn ergere dingen als gevangen zitten in een paradijs. Onder mijn balkon zitten nu drie locals gewoon te niksen. Jongemannen, urenlang naar de golven staren. Ze praten niet, zijn uitgeluld, niets meegemaakt.
Gééntoekomst, géén energie zo te zien. Ik zie ze nu al voor de tweede dag.

Zij mogen op het strand lantefanten, ik op mijn balkon. Zij zijn vrij maar geen toekomst. Ik wil echt niet met ze ruilen..
De hagedissen lopen vlak om ze heen, ze kijken er niet eens van op. De golven klotsen tegen de rotsen. Regelmatig imposant overvliegende pelikanen. Zij zien ze niet.

Tot aan de horizon blauwe zee in allerlei kleurschakeringen. Ik weet dat daar ook hele mooie gekleurde vissen zwemmen. Vorige week zag ik ze met snorkelen. Daar hoef je echt geen moeite voor te doen. Ze zijn nieuwsgierig en komen zelfs op je af zwemmen. Beetje beangstigend, dat wel. Er zijn hele scholen met lange puntige bekken en ook barracuda's zwemmen hier vlak onder de kust. Twee van onze groep hebben er al een 'aanvaring' mee gehad.
Men zegt dat door het wegblijven van de toeristen er veel meer vissen als anders zijn.
Er ligt hier ook een helicopter onder water en een winkelwagentje, de 'huisobjecten' zogezegd, waaromheen extra veel scholen vissen rondzwemmen.

In de verte langzaam dobberende cruiseboten. Wij weten nu zonder klandizie. Hoe anders was het vorig jaar, toen er iedere dag de inhoud van zo'n schip op de kade werd uitgespuugd. En de overwegend Amerikaanse toeristen zich over de winkeltjes en restaurantjes van Philipsburg verspreidden en er gemiddeld zo'n $25 spendeerden?!

Het kleurrijke stadje aan de zuidkust van het eiland is nu een spookstadje geworden met overal rolluiken voor de winkeltjes.
Een verzegende hitte spreodt zich iedere dag hier uit en er hangt een gelatenheid van zijn inwoners. Ze hebben zelfs geen geld meer om de elektriciteitsrekening te betalen, de airco's staan stil. Ook zij hebben het warm en proberen een schaduwplekje op te zoeken.
En dan overal die benauwde mondkapjes op..

Hoe lang gaat dit nog duren? Only God knows..

Dan ineens wordt mijn buurman benauwder. Zo plotseling kan het dus gaan. Met sirene komt de ambulance hem ophalen en wordt hij naar onze eigen COVID afdeling gebracht, hoe bizar.

Hier krijg ik wel even hartkloppingen van...zou ik deze dans ontspringen? Het komt wel erg dichtbij!
Hoop maar dat mijn vrouw-zijn een voordeel is. Opvallend, onze patiënten zijn bijna altijd man én corpulent.

Al het afdelingspersoneel wordt nu getest en er komen nòg twee positieven tevoorschijn.

Laten we hopen op een goede afloop van deze Bingo of is het Rusisch Roulette?

Nog 8 dagen te gaan in quarantaine, op een plek waar jullie best jaloers op kunnen zijn, wuivende palmbomen voor de deur en zo. Ik ga er maar van genieten.

Goed gemonitored word ik door o.a. het ziekenhuis en ze hebben me laten weten dat ik om de stress te reduceren, 's morgens en 's avonds als er niemand is in zee gaan zwemmen...fijn om naar uit te zien!

Stay safe jullie!!

  • 14 September 2020 - 09:31

    Marjola De Geus:

    hoi margot,
    ik schrik van je bericht , ik hoop en bid dat je snel beter bent zodat je je goede werk weer kan voortzetten.
    respect voor alle zorgmedewerkers , heel veel beterschap van ons voor jou en je collega's
    groetjes marjola de geus

  • 14 September 2020 - 09:36

    Ankie Schalken:

    Hallo Margot, als trouw lezer van jouw verslag , is het nu wel even schrikken. Hopelijk gaat het snel beter met je .ik geniet van de mooie verhalen en hoop dat je spoedig herstelt. Groetjes Ankie

  • 14 September 2020 - 11:50

    Dimphey:

    Hoi Margot, wat 'n verhaal weer. Heel veel beterschap en zorg dat je "op de been" blijft. Moet idd wel heel raar zijn als je niks ruikt en proeft van al dat lekkers.....zou soms op de afd wel van pas komen als er weer iemand in de s...ligt. Hopelijk snel weer de oude. Take care. Groetjes vanuit het zonnige Brabant

  • 14 September 2020 - 13:05

    Sjef En Annelies:

    Och Margot, wat vervelend. Helaas weten ook wij hoe het 'corona ziekzijn' voelt.
    Heel veel succes en snel opknappen.

  • 14 September 2020 - 13:14

    Dorien:

    Dat zal schrikken zijn geweest Margot ! Maar fijn dat je er niet doodziek van geworden bent!
    Mijn dochter heeft het ook gehad en nu ook geen geur meer, is echt een veel voorkomend verschijnsel, wel heel vervelend!
    Veel netflixen dan maar denk ik? ;)

  • 14 September 2020 - 14:58

    Marga:

    Oei Margot. Ik had gehoopt dat dit niet zou gebeuren, maar komt goed! zeggen de Tanzanianen dan. En daar ga ik in jouw geval dan ook maar gewoon van uit! Beterschap!

  • 14 September 2020 - 16:38

    Jan:

    What goes around comes around! Zorg goed voor jezelf en is wel een tegenvaller. Over het voordeel "vrouw-zijn" wil ik best met je in gesprek, hihih..... Heel veel groeten en beterschap.

  • 14 September 2020 - 22:48

    Ton Pulles:

    Hoi Margot,
    Wat vervelend dat je nu positief getest bent. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
    Veel beterschap.
    Groeten,Ton

  • 15 September 2020 - 11:00

    Marijke:

    Denk aan je hopenlijk knap snel wat op en heb je het niet benauwd inqurantaine is niets voor ons
    Beterschap.

  • 15 September 2020 - 11:10

    Frans Kuijsters:

    Sterkte met je Corona besmetting.Hoop dat het meteen sisser afloopt.

  • 15 September 2020 - 14:29

    Christel:

    Hoi Margot,
    Wat een pech... maar ik hoop dat het bij milde klachten blijft. En zolang jij nog zin hebt om een duik te nemen in de zee, zit er in ieder geval nog genoeg energie in je.
    Hopelijk voel je je snel beter en kun je nog een paar dagen na je quarantaine-tijd weer fit op pad om nog meer van het eiland te zien! Beterschap! Liefs Christel

  • 15 September 2020 - 14:37

    Myriam Van Den Brand:

    Jeetje Margot wat een pech zeg, ben je hier alles goed doorgekomen raak je daar besmet!!
    Zal wel komen omdat je nu 60 bent he, risicogroep!

  • 17 September 2020 - 12:27

    Pierre Van Der Wee:

    Wauw Margot dat is niet zo mooi , jij hebt gewoon pech !!!!!!
    Maar ook daar ben je in goede handen, geniet maar zoveel mogelijk ook in je quarantaine tijd. Gelukkig mag je zo nu en dan een lekkere duik nemen , hopelijk ben je weer snel de oude zodat je de plannen die je hebt kunt verwezenlijken.
    Nou Margot beterschap , en veel lieve groetjes Pierre

  • 17 September 2020 - 22:02

    Maarten:

    Hoi Margot,

    schrikken zo'n bericht. Ik hoop dat je snel en restloos opknapt.
    Veel beterschap!

  • 18 September 2020 - 00:57

    FRANK DE BONT:

    Zeker even schrikken van zo'n bericht!!!!
    Beterschao,hopelijk is de qauarantaine tijd snel voorbij.
    Van harte beterscchap gwenst

  • 23 September 2020 - 10:22

    Henny Oomen:

    Hallo Margot, Dat kon je natuurlijk ook niet denken dat je zelf ook Corona krijgt, gelukkig ben je nu. alweer uit carantaine. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat terug naar Nederland of weer aan het werk.
    Je verhaal was superieur maar als je vast zit is er natuurlijk geen fluit aan.
    Ik hoor het wel, lieve groetjes, tante henny

  • 28 September 2020 - 04:58

    Marjorie:

    Hoi Margot,
    Ik ben weer bijgelezen. Wat een avontuur zeg. Wel balen voor je dat Miss Corona je te pakken heeft gekregen. Hoop dat je er niet te ziek van bent/wordt en voldoende antistoffen opbouwt om de resterende tijd van Covid door te komen. Maar, laten we wel zijn, het is niet de allervervelendste plek om in quarantaine te zitten, met zo'n prachtig uitzicht, 6-hoog achter is erger toch?
    Maar ik hoop dat je snel opknapt. En moet je dan daar weer gewoon aan't werk? Wat een wereld toch hè, met al die verschillen.
    Even ter info voor jou, de vergadering Tanzania is niet doorgegaan. Uitgesteld vanwege de aangescherpte maatregelen en werk. Er komt een nieuwe datum, denk dat we wel kunnen wachten tot jij er ook bij kunt zijn.
    Hou je haaks en tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Beste lezers, Gedurende inmiddels 6 jaar kom ik geregeld in Tanzania en schrijf ik over mijn belevenissen. Reizen jullie in gedachten met me mee?

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 205062

Voorgaande reizen:

03 Januari 2023 - 31 December 2023

Tanzania 2023

01 Januari 2022 - 31 December 2022

Tanzania 2022

01 December 2020 - 01 April 2021

Reizen 2021

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Tanzania 2020

01 Januari 2019 - 31 December 2019

Tanzania 2019

01 Januari 2018 - 31 December 2018

Tanzania 2018

18 Januari 2017 - 22 Februari 2017

Terug naar Tanzania 2017

13 Januari 2016 - 24 Maart 2016

Tanzania, Same 2016

21 November 2013 - 09 December 2013

Terug naar Same

12 Januari 2012 - 11 April 2012

Alleen naar Same

Landen bezocht: