Doei! - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Doei! - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Doei!

Blijf op de hoogte en volg Margot

26 September 2017 | Tanzania, Same

En dan geeft een klein opstijgend vliegtuigje in de linkerbovenbalk van mijn telefoon aan dat ik word verwacht op de luchthaven voor de terugvlucht. Ik probeer net te doen of ik het niet zie, maar het licht steeds op.
Eigenlijk zijn mijn drie koffers nog niet uitgepakt..
Nog een fijne zondag te gaan in ieder geval. Eerst een twee uur durende mis in de kerk. Blijft mooi dit spectakel van felle kleuren, geuren (wierrook), zang en dans.
Een koor van zeker 40 mensen in de prachtig gedecoreerde kerk en tjokvol. Mooielichtinval door de gebrandschilderde ramen. De wind waait lekker door en de kleintjes lopen in en uit op hakjes en puntschoentjes.
De vrouwen zitten links, de mannen rechts.

Ook ik kan vandaag paraderen in mijn nieuwe zondagse jurk. Zewel de geefster van de kangastof als wel de maakster zijn er ook en glunderen helemaal.
We klappen en swingen allemaal mee en trossen bananen en vanalles wordt er naar voren gebracht.
Zo, we hebben weer genoeg eten voor deze week! Ik verblijf nog steeds op de pastorie.

Diverse uitnodigingen voor een "huttentocht" ( bij een oudje in hutje op visite) moet ik afslaan, want er moet gevoetbald worden. En ik ben de scheids. Op zondag mogen de shirts aan en is de officiele wedstrijd. Vinden ze tè gek. Arsenal - Kighare.

Deze keer een echte opstelling gemaakt en aanvoerdersbanden. Ze krijgen er maar niet genoeg van, ook al is de bal lek. De kleintjes ook in shirts nu en mogen penalties nemen onder luid applaus.

Ben gelukkig weer helemaal beter en kan van iedereen afscheid nemen op masndag. De laatste 'gifties/zawedi's voor iedereen. Alle tandenborstels opgekocht en uitgedeeld. Dat is toch ook een ellende die gebitten.. Geen preventie en met takjes poetsen, zonder pasta.
Nog wat kinderhoofdjes laten behandelen door de dokter. En de speelkamrr grondig opgeruimd.

En dan is het tojd om de weg naar huis te aanvaarden. Zo'n 28u zal ik onderweg zijn. Nog wat lifters mee. Nog even langs Loes doe nu voor 3 maanden in Same zit. Helaas wil ze niet met me ruilen.. dus met de bus naar Moshi en door naar Kili met een prachtig ondergaande zon tussen Mount Kilimanjaro en Mount Meru.
' Ik moet nu echt gaan, de plicht roept.
Ook zij kennen ons afscheidswoordje nu: Doei!!

Als God het wil kom ik snel terug! Doei, doei!

• 26 September 2017 - 21:11

Lianne Aarts:

Margot ik heb weer erg genoten van jou reisverhalen.
    Dank je wel.
    Ik kijk weer uit naar de volgende, want het zal beslist niet je bezoek zijn aan dat mooie Afrika.
    Lieve groeten Lianne (zus marjo)

• 26 September 2017 - 21:26

Marga:

Hey Margot. Welkom terug. Geniet in Tilburg van de laatste paar nazomer dagen. En dan ...op naar je volgende bezoek aan Kighare en de kids!! Ik zal je verhalen in ieder geval ook dan weer met veel plezier lezen. Asante sana daarvoor!

• 26 September 2017 - 22:59

Evelyn:

Dank je Margot ik heb wee genoten van je mooie reis verhalen
    Lieve groetjes Evelyn

• 29 September 2017 - 16:37

Ankie & Martin:

Margot,

wij hopen dat je goede terugreis hebt gehad?
    We hebben weer genoten van jouw verhalen , waarbij we gefascineerd blijven door het grote welvaartsverschil, waar jij zo veel treffende voorbeelden van geeft.
    Tot gauw!!

• 30 September 2017 - 13:25

Hedwig:

Margot,

Wat vliegt de tijd je hebt weer een mooie periode achter de rug!

Welkom terug in regenachtig Nederland.

Groetjes Hedwig