Steenrijk, straatarm - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu Steenrijk, straatarm - Reisverslag uit Same, Tanzania van Margot Kuijsters - WaarBenJij.nu

Steenrijk, straatarm

Blijf op de hoogte en volg Margot

26 April 2021 | Tanzania, Same

Allemaal kennen we het tv-programma waarin mensen huizen ruilen voor een weekje.
Steenrijk voel ik me als ik weer afreis naar straatarm Tanzania.
Alsof je beleggingskoersen plotseling met zo'n groene pijl flink de lucht ingaan naar ongekende hoogte.

Eufoor zit ik in de lucht in een mooie, blauwe Dreamliner van onze nationale trots. Met 50 man in zo'n grote kist. Zeer bevoorrecht na twee Pfeizerprikken in mijn bovenarm! Daardoor kan ik frank en vrij reizen.

Na een uurtje komen al prachtig besneeuwde Alpentoppen in zicht. Onbereikbaar per auto uit Nederland momenteel.
We passeren nog wat Europese landen waar we allemaal niet welkom zijn, de Middelandse zee over, via Alexandrië Egypte binnen.

Uren over de woestijn, de Nijl volgend via Edfu, Aswan, Abu Simbel. En dan denk ik terug aan de tijd dat ik er ben geweest, het lijkt in een ver verleden.
Over de Nubische woestijn, nog steeds zand, zand en zand. Geen wolkje aan de lucht.

Over Soedan, Kenia, bij Nairobie wordt de daling ingezet, langs de Kilimanjaro af en we zijn er!
Géén PCR-test nodig, een "healthcheck" bij aankomst volstaat.

Ik ben heel benieuwd hoe ik het land aantref! Vorige maand is de president overleden aan..C.. hartproblemen.
De vice-president, een vrouw uit Zanzibar, is hem opgevolgd.

Voor een maandje ga ik huizenruil doen, hoewel er geen straatarme Tanzaniaan in mijn huis komt nu.
En voor deze keer mag ik m'n eigen budget meenemen.

Geloof me, je hebt de meeste vreugde van uitgeven van geld als je het met andere kunt delen. Misschien is het een beetje dubbel maar de overzeese Covidzorg van de laatste maanden heeft me geen windeieren gelegd.

Vele mogelijkheden natuurlijk wat ermee te doen. Bijvoorbeeld beleggen en dan in m'n eentje hopen dat ik 's morgens kan kicken als ik groene pijlen de lucht in zie gaan.

Maar ik denk dat ik komende maand heel veel mensen en vooral kinderen blij ga maken in straatarm Kighare. Maar met zo'n grote sociale rijkdom.
En dan kan ik mijn geluk niet op!

Genieten jullie weer met me mee?

Asante, een happy Margot.

• 26 April 2021 - 16:54

Paul:

Hey Margot,
    Mooi verslag , we missen je hier in Bonaire wel hoor, gelukkig hebben we je koffiezetapparaat nog, heerlijk elke ochtend!!
    Veel
    Succes daar met je mooie plannen!!

• 26 April 2021 - 17:35

Hilde Kiers:

Hoi Margot,
    Wat heerlijk dat het je weer gelukt is. Ninakutakiwa likizo nzuri sana na salamio watu wote.
    Ik hoop dat je weer vindt wat je zoekt en houd me op de hoogte van je belevenissen. Ik hoop dat ik binnenkort ook weer kan gaan. Inmiddels 1 Astra Zeneca gehad en de tweede in juli. Lieve groet
    Hilde

• 26 April 2021 - 19:24

Sjef En Annelies:

Hoi Margot, wat fijn dat je weer in Kighare kunt zijn. En weer lekker bovenop de berg bij jouw lieve Tanzaniaanse kinderen. Geniet ervan Margot, en we kijken al weer uit naar jouw volgend verhaal. Groet iedereen van ons en tot snel. Badaaye

• 26 April 2021 - 19:52

Jan Rensen:

Hoi, Margot, nog geen week geleden samen gegeten en nu alweer in het verre Afrika. Je gaat weer genieten daar en later in het jaar NOG eens !!
    Wij gaan morgen een gedeelte van de bloesemroute bij de Linge fietsen. En daarna krijgen we in 4 dagen 3x eters, dus ik kan me weer helemaal culinair uitleven. Da's dan gelijk een van de mindere punten bij jou, vrijwel elke dag hetzelfde eten. Vandaar dat je er bij ons zo van kan genieten. Nou, geniet daar verder en we houden contact, doei!!!

• 27 April 2021 - 10:58

Jan Paulussen:

Fijne tijd toegewenst daar en kijk uit naar je verslagen. Grtjs.

• 27 April 2021 - 19:04

Henny:

hallo Margot, genoten van de beschrijving van alle landen waar je in minder dan 10 uur over gevlogen bent! en nu maar weer genietenen om alle bekenden in Tanzania weer te zien. geniet van het mooie weer en je schooltje. Lieve groetjes ta tante H. ltijd heel leuk om weer iets te horen.

• 28 April 2021 - 13:22

Myriam:

Zo Kuis, weer helemaal op je stekkie! Ben benieuwd of je al tattoes uitgedeeld hebt en of ze het leuk vinden! Hier lekker weertje voor nog 1 dag, dus zo op de fiets naar Hanne voor een kleurtje op mijn wenkbrauwen en vanavond komt Margriet eten, altijd gezellig.
    Geniet van je tijd daar en ik kijk al weer uit naar het volgende relaas.

• 29 April 2021 - 20:41

Marga:

Hey Margot. Fijn om weer je eerste verhaal te kunnen lezen. Ik kijk er nu al naar uit om via jouw mooie verhalen de komende maand mee te mogen genieten van je verblijf in Kighare. Krijg ik het gevoel dat ik er toch een beetje bij ben in Same. Geef ze allemaal maar mijn groeten en een anderhalve meter hug. En geniet ervan daar!